מרכזיות וטלפונים לעסקים קומיק טל - מה עליך לדעת לפני רכישת מרכזיית IP
    
 
 

מה עליך לדעת לפני רכישת מרכזיית IP

דף הבית >> מאמרים >> מה עליך לדעת לפני רכישת מרכזיית IP
מה עליך לדעת לפני שתרכוש מרכזיית IP לעסק?
 
בשוק קיימות מרכזיות רבות במגוון רחב של דגמים וממגוון רחב של יצרנים ברמות מחירים ותכונות מגוונות.
באם החלטת לרכוש מרכזייה לעסק – להלן מספר נקודות שיש לתת עליהן את הדעת למניעת מצב בו למרות ההשקעה הגדולה תיוותר
עם מערכת טלפונים שלא עונה לדרישות או בעלת ביצועים ואיכות קול שלא תאפשר עבודה רצופה ויעילה.

 
לפני התקנת המרכזייה אנו ממליצים לבחון את האפשרויות הבאות ולבחור מתוכן את אלו המתאימות ביותר לבית העסק.
 
להלן הנקודות :
 
סביבת העבודה: את המרכזייה,המודמים והמתגים למיניהם מומלץ למקם בחדר ממוזג או מאוורר.יש  
                       להשאיר מרווחים בין רכיבי התקשורת השונים על מנת לאפשר זרימת אויר בין
                       היחידות השונות.מומלץ לא לערום את היחידות אחת על השנייה.מניסיוננו – דגמים
                       שונים של מודמים מפסיקים לתפקד בטמפרטורה גבוהה.
 
תשתיות בבית העסק : במקרים רבים ניתן לעשות שימוש בתשתית המחשבים הקיימת בבית העסק
                        גם לצרכי מערכות הטלפונים.באם נעשה שימוש בתשתית הקיימת ניתן לחבר את  
                        הטלפונים לשקע הרשת בקיר ואת המחשב ניתן לחבר לגב הטלפון.
                        במשרדים גדולים או כאלו בהם רשת המחשבים עמוסה (העברת קבצים
                        גדולים,קבצי וידאו ...) אנו ממליצים על הפרדה מלאה -רשת נפרדת למחשבי העסק  
                        ורשת נפרדת  לטלפונים ולמרכזייה.
 
תשתיות ספק התקשורת: כיום עומדות לרשותך מספר אפשרויות שעונות לצרכים ולתקציב העסק.
  1. למשרד קטן (3-7 שלוחות) ניתן לעשות שימוש ב SIP TRUNK- המופעל על גבי תשתית אינטרנט של בזק או HOT.פתרון זה הוא הזול ביותר ולעסקים רבים פתרון זה מספק.  כמובן ששרידות קו זה תלויה ביציבות תקשורת האינטרנט במשרד. המלצתנו לאלו המעדיפים פתרון זה לרכוש קו אינטרנט נפרד לצרכי מערכת הטלפונים על מנת ששימוש בקו האינטרנט המשרדי לא יפגום באיכות הקול של הטלפונים.
 
  1. קו PRI או IP PRI: תשתיות תקשורת אלו  יקרות משמעותית מאלו המבוססות על קישור אינטרנטי אך נחשבות יציבות ואמינות יותר.כיום ניתן להזמין תשתיות אלו ל-2  עד-30 שיחות בו זמנית מה שהופך תשתיות אלו  לעיתים ליקרים מעט לעסקים קטנים. בהתקשרות עם ספק יש לקחת בחשבון תשלום דמי התקנה אך במידה והלקוח רוכש חבילת דקות דמי ההתקנה מתקזזים.
 
שרת המרכזייה:  שרת המרכזייה אמור להיות כזה המסוגל לתמוך בנפח התנועה אותה הוא אמור
                          לשרת,לאפשר את כל תכונות המרכזייה הדרושות לעסק, לספק אפשרות  
                          להתרחבות עתידית של רשת הטלפונים בעסק,עמידות בתנאי הסביבה בה הוא
                          מותקן ובאיכות ואמינות גבוהה.
                          לשם תפקוד תקין של השרת ועמידה בעומס יש לוודא כי מפרט השרת עומד   
                          בהגדרות היצרן,נפח האחסון (DISK) מתאים לצרכי העסק (שמירה על הודעות תא  
                          קולי,הקלטת שיחות,רישום שיחות ועוד..),זכרון,סוג מעבד,כרטיסי רשת  ואפשרויות  
                          לחיבור מדיה חיצונית.
                          מרכזיות המסופקות במארז ייעודי מכילות לרב את כל המשאבים הדרושים.
                          קיימות בשוק מרכזיות  בעלות נפח אכסון קטן כך שלצורך הקלטת שיחות,רישום   
                          שיחות או שמירת הודעות תא קולי – יש להשתמש במדיות אכסון חיצוניות.
 
שרידות :  שרידות מערכת הטלפונים מבוססת על מספר אפשרויות :
  1. שרידות הספקת מתח : שרידות בעת הפסקות חשמל מבוססת על יחידת אל-פסק שאמורה לספק מתח לכל רכיבי מערכת הטלפונים בעת הפסקת חשמל. לשם כך יש לחבר את כל רכיבי המערכת לאל פסק. רכיבי המערכת כוללים את שרת המרכזייה,מודמים למיניהם (PRI,IP PRI,ADSL,HOT),מתג POE המספק מתח לטלפונים השולחניים (במידה ומכשירי הטלפון תומכים ב POE).
          מערכות אל פסק מאופיינות על פי משך זמן הגיבוי שהן מספקות במקרה של  
          הפסקת חשמל ולכן יש להתאים את המערכת לצריכת הזרם של כלל רכיבי המערכת.
 

    2.  שרידות תשתיתית: לעסקים או מוסדות בהם מערכת הטלפונים הינה מערכת קריטית ניתן לחבר למרכזייה תשתיות כפולות – ניתן להתקין
                                   תשתיות כפולות של אותו ספק או להתקין תשתיות של שני ספקים שונים.
 

    3.  שרידות מערכתית:  בעסקים בהם התקשורת הינה מרכיב קריטי – מותקנות לעיתים מערכות כפולות כך שבמידה ומערכת אחת קורסת מכל
                                    סיבה שהיא – מערכת חלופית נכנסת מיידית לפעולה.מערכות אלו כוללות למעשה שתי מערכות מלאות נפרדות כאשר כל
                                    מערכת כוללת מרכזייה נפרדת על כל מרכיביה.למערכות אלו לרב הספקת המתח תתבצע משני מקורות שונים.
 
 
בשמוש בתשתית מתאימה גם מרכזייה זולה תוכל לתת מענה טוב לצרכי העסק אך ללא תשתית מתאימה גם המרכזייה היקרה ביותר לא תוכל לספק את השירות המבוקש.
 
 
לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו בטלפון 072-2708181


                                                                                                                        קומיק טל
                                                                                                                        טלפון : 072-2708181
                                                                                                                        פקס  : 072-2708180
 
                                                                                 קומיק טל             טלפון : 072-2708181         פקס : 072-2708180          מייל :  office@comik.co.il              לתקנון האתר                    
לייבסיטי - בניית אתרים